Umělá inteligence promlouvá i do vyhledávání na internetu. Jestliže si například zadáte do vyhledávače Google klíčový výraz „prodej tekutých dekorativních tapet“, objevíte tam některé odkazy, co nabízí toto zboží v internetových obchodech, přičemž na prvním místě vás prodejem tekutých tapet provede umělá inteligence. Ta využívá ke své práci například nástroj s názvem Generative Engine Optimization (zkratka GEO), což je svým způsobem obdoba známého SEO. SEO a GEO jsou potřebné nástroje pro komunikaci s internetovými vyhledávači a webovým portálem a jestliže má dotyčný web tuto problematiku dobře zvládnutou, je velká pravděpodobnost, že bude vnímán za autoritu a může se pak objevovat při vyhledávání v popředí.

Toto je velmi důležité pro úspěch v mnoha oborech podnikatelské činnosti. V podstatě si tím zajistíte reklamu, která se zobrazí pouze lidem, co o ni mají zájem. Respektive o zboží, služby či informace, co nabízíte. V České republice jsou velmi často využívané vyhledávače Google a Seznam Sklik, ale někteří zákazníci mohou používat i vyhledávač Bing. Anebo jinou platformu od Microsoftu, například LinkedIn, Microsoft Edge a MSN. Právě na tyto uživatele cílí PPC Microsoft Ads neboli PPC reklama pro Microsoft Ads.

Jejím prostřednictvím lze potenciálním zájemcům o nějaké zboží zobrazit na předních místech třeba zmiňované tekuté tapety. Kdokoli na internetu podniká a má k dispozici webový portál, tomu se může vyplatit investovat část svých prostředků do problematiky SEO, GEO a Microsoft Ads, které se starají o dobrou pozici ve vyhledávačích, čímž se pochopitelně zvyšuje pravděpodobnost nějakého nákupu nebo alespoň zájmu ze strany potenciálních zákazníků. Internet se zkrátka stal významným hráčem na poli podnikatelských aktivit, ať už se lidé věnují jakémukoli oboru lidské činnosti.