Představujeme vám Andon systém pro hlášení poruch ve výrobní sféře



Výrobní proces ve velkých továrnách, kde na sebe navazují jednotlivé procedury a výroba je částečně nebo plně automatizována, s sebou přináší i jistá úskalí. Dokud vše probíhá bez problémů a výroba se směle rozjíždí tak, že se daří plnit výrobní úkoly, zdá se vše snadné, ale technika je jen technika a může někde dojít k poruše. Efektivita pracovního procesu pak velmi závisí na rychlosti nasazení servisních pracovníků. A právě tam může docházet ke značným prostojům a časovým ztrátám. Tomu se dá ale zabránit nasazením vhodného řešení hlášení poruch a přivolání potřebných servismanů na konkrétní místa.

výrobní proces

Může k tomu posloužit například Andon systém. Andon systém D-SERVER je ucelené řešení servisních zásahů ve výrobních procesech s využitím bezdrátových přivolávacích panelů. Servisní pracovníci jsou přivolávání k poruchám, které zaznamenávají drátové vstupy na jednotlivých výrobních sekcích, anebo poruchy hlásí přímo pracovníci ve výrobě, kteří obsluhují stroje a zařízení. Výhodou Andon systému je možnost celý výrobní provoz zaznamenávat a ze záznamu jej vyhodnocovat. Z analýzy výrobního procesu včetně zaznamenaných poruch lze pak provádět potřebné úpravy, aby byla výroba efektivnější a s menším počtem chyb a prostojů.

pracovník ve výrobě

Andon systém je možné nasadit v mnoha typech výroby. Vzhledem k nasazení mnoha bezdrátových prvků není nutné provádět složité zásahy do elektroinstalace a stavebních úprav v objektech a je tedy možné zařízení zprovoznit ve velmi krátkém čase. Velice podobné řešení analýzy chyb a podnětů ke zlepšení práce prostřednictvím výpočetní techniky bylo zavedeno již v devadesátých letech v Českých aeroliniích na pracovišti Sběru dat. Zde bylo možné ze záznamů v pilotní kabině letadel (vyměnitelná obdoba tzv. „černé skříňky“) vyhodnocovat průběh letu a upozorňovat na některé nedostatky v práci pilotů a v údržbě letadel.