Jenže, ono tomu tak nějak prostě není. Naopak se dále po tisícovkách vyrábějí noví a noví ničitelé ovzduší a zjevně to nikomu nevadí. Možná však těm lidem, kteří pro zlepšení vymysleli různé filtry a systémy, které by měly naše ovzduší snad nějak zachránit. Nebo jen zpomalit jeho likvidaci. Miliardy automobilů chrlí do vzduchu spoustu emisí, a to nepočítáme lodě a také letadla. To sečteno a podtrženo ukončí jednou život na této zemi a v historii zbude jen poznámka, že za to mohou krávy. Nikdo nechce, abychom se vrátili zpátky do jeskyní, ale nějak udržet by se to mělo.
Velcí výrobci by se měli zamyslet, pokud už ovšem není pozdě, jakože je. Bohužel se někdy nedá nic dělat. Koně už na pole nepustíme (nevím proč) a proto se vyrábějí zemědělské nástroje přizpůsobené k traktorům, bez kterých je dnešní zemědělec v loji. Pokud má tedy více polí, a nejen políčko za chalupou. To už ovšem není zemědělec ale zahrádkář. Nebo se pletu? V každém případě si i on, tedy zemědělec, musí k vypěstovaným a prodávaným produktům připočíst režii na naftu a údržbu svého stroje. Může to být stejně stařičký Zetor jako nejnovější John Deere. Oba potřebují pravidelnou kontrolu.
Tedy, pozor, ten novější chiptuning, tak se tomu totiž říká, když se upravuje software jeho motorové mapy. Inu, nová doba. Chiptuning, deaktivace Adblue systému a deaktivace DPF filtru pevných částic John Deere 8370 RT profi-chiptuning se provádí na různých pracovištích a pobočkách skoro každého běžného autoservisu. Bez toho by servis brzy přestal existovat. A skoro všichni řidiči při chiptuningu nechávají deaktivovat onen čistič vzduchu, lze-li to tak laicky vůbec nazvat. Dělají to proto, že jim tento systém kazí jejich práci a dělá spoustu neplechy. A o to nikdo nestojí, protože se živí prací tohoto stroje, a ne jeho stáním někde uprostřed pole. Proto tedy pozor při chiptuningu.